Visuele evolutie van schrijfsystemen naar het Latijnse alfabet – een hypothese

1 Het schrift vertegenwoordigt het spraakbegrip

Spraak en schrift zijn onafhankelijk van elkaar ontstaan. Menselijke spraak verscheen waarschijnlijk lang voordat het werd geschreven. Vroegste geschriften ontwikkeld op basis van tekeningen. Ze waren van visuele oorsprong, zoals pictogrammen, ideogrammen. Naarmate de tijd verstreek, werden geschriften ruimtelijk sequentieel gerangschikt in regels, wat overeenkomt met de sequentiële eigenschap van spraak in het tijdsdomein. Naarmate schriftsystemen evolueerden in de alfabetische richting, werden geschriften en spraak steeds hechter met elkaar verbonden, tot op de dag van vandaag. De alfabetten verloren pictografische eigendom. Aangezien alfabetische systemen hun pictografische [1] voorgangers hebben vervangen en steeds belangrijker zijn geworden, lijkt het logisch om te concluderen dat de evolutie van schriftsystemen is om taalklanken beter weer te geven. Deze conclusie is elegant, intuïtief, redelijk en gebaseerd op feiten en onderzoeken. Het kan zeker sommige gevallen niet verklaren, de Chinezen evolueerden bijvoorbeeld niet naar het alfabet. Er wordt echter verweten dat de Chinese karakters te complex zijn om spraak weer te geven. Het moderne Chinese schrift is nauwer geassocieerd met gesproken Chinees dan het oude Chinese schrift. Bovendien zijn de karakters op het vasteland van China vereenvoudigd. Chinees schrift lijkt een kleine stap te zetten in de richting van het vertegenwoordigen van spraak. Er zijn weinig twijfels geuit over deze conclusie, hoewel veel geleerden schrijven beschouwen als meer dan alleen het vertegenwoordigen van spraak. Het vertegenwoordigen van spraak lijkt een voorbestemde richting. Laten we een beetje sceptisch zijn over deze natuurlijke conclusie. Het moderne Chinese schrift is nauwer geassocieerd met gesproken Chinees dan het oude Chinese schrift. Bovendien zijn de karakters op het vasteland van China vereenvoudigd. Chinees schrift lijkt een kleine stap te zetten in de richting van het vertegenwoordigen van spraak. Er zijn weinig twijfels geuit over deze conclusie, hoewel veel geleerden schrijven beschouwen als meer dan alleen het vertegenwoordigen van spraak. Het vertegenwoordigen van spraak lijkt een voorbestemde richting. Laten we een beetje sceptisch zijn over deze natuurlijke conclusie. Het moderne Chinese schrift is nauwer geassocieerd met gesproken Chinees dan het oude Chinese schrift. Bovendien zijn de karakters op het vasteland van China vereenvoudigd. Chinees schrift lijkt een kleine stap te zetten in de richting van het vertegenwoordigen van spraak. Er zijn weinig twijfels geuit over deze conclusie, hoewel veel geleerden schrijven beschouwen als meer dan alleen het vertegenwoordigen van spraak. Het vertegenwoordigen van spraak lijkt een voorbestemde richting. Laten we een beetje sceptisch zijn over deze natuurlijke conclusie. Het vertegenwoordigen van spraak lijkt een voorbestemde richting. Laten we een beetje sceptisch zijn over deze natuurlijke conclusie. Het vertegenwoordigen van spraak lijkt een voorbestemde richting. Laten we een beetje sceptisch zijn over deze natuurlijke conclusie.

Zonder rigoureus bewijs wordt deze conclusie door de mens als vanzelfsprekend beschouwd vanwege zijn intuïtie en in overeenstemming met de meeste feiten en geschiedenis van alfabetten. Laat me nu enkele fundamentele vragen stellen. Waarom geven alfabetten geluiden beter weer dan pictogrammen? Hoe bepaal je of een script goed is in het weergeven van geluiden? Zijn sommige alfabetten beter in het weergeven van geluiden dan andere alfabetten? Moet evolutie worden toegeschreven aan de gesproken vorm, de geschreven vorm of de representatie zelf? Deze simpele vragen zijn niet eenvoudig te beantwoorden. Waarom dan de evolutie van het schrift niet toeschrijven aan de visuele vorm? Dat kan zeker meer duidelijkheid hebben en eenvoudig worden, aangezien het schrijven zelf een visueel wezen is. Waarom blijft men dan nog vasthouden aan het begrip ‘represent speech’? Hieronder volgen enkele mogelijke redenen. Spraak en schrijven zijn in de loop van de tijd allebei veel veranderd. Ze associeerden zich steeds hechter met elkaar en worden als hetzelfde beschouwd – taal. Spraak wordt als primair beschouwd in taal, wat verreweg gesproken taal is. Spraak wordt geassocieerd met de menselijke natuur, terwijl schrijven als een artefact wordt beschouwd. Er zijn twee punten. Een daarvan is dat ze met elkaar omgaan. De andere is dat spraak primair is. De laatste is zelf een diepgaande, hoewel als vanzelfsprekend beschouwd. Hier nemen we een neutraal standpunt in en zullen het niet proberen goed te keuren of af te wijzen. Zoals we hebben gezegd, hebben spraak en schrijven een onafhankelijke oorsprong. De link daartussen bestaat niet. Ze zijn ingesteld na langdurig gebruik. De resulterende verbinding tussen schrijven en spraak moet niet worden beschouwd als de oorzaak voor de ontwikkeling van het schrijven. In plaats daarvan moeten de kenmerken van schrijven worden geanalyseerd om uit te leggen hoe het visueel evolueert. Dan,

2 Visuele evolutie van schrijven

Evolutie van het schrijven wordt weerspiegeld in zijn visuele kenmerken. We kunnen gemakkelijk het opvallende visuele onderscheid zien tussen alfabetten en pictogrammen. Alfabet is een gestandaardiseerde reeks letters. Ze bestaan ​​meestal uit tientallen letters en zijn afgeleid van complexe pictografische scripts. Pictogrammen zijn complex en enorm in aantal. Het is begrijpelijk om te denken dat ze niet visueel zijn geëvolueerd. Als het visueel is geëvolueerd, waarom dan eenvoudiger worden in plaats van complexer? Als schrijven als beeldende kunst wordt opgevat, moet het evolueren naar een grotere complexiteit. Schrijven is echter een communicatiemiddel, het representeren en vastleggen van kennis. De duidelijkheid, het gemak, de efficiëntie en de geschiktheid om te lezen worden dus de belangrijkste zorg. In het begin moesten tekeningen iets direct weergeven, als afbeeldingen. Ze waren meestal in lijnen gerangschikt om de betekenis continu weer te geven. Blijkbaar zijn de complexe pictogrammen niet gemakkelijk te herkennen, waardoor de leesnauwkeurigheid afneemt. Het beïnvloedt de vloeiendheid van het lezen, omdat er meer tijd wordt besteed aan het fixeren op het ene pictogram voordat het naar het volgende gaat. Complexe symbolen worden weggegooid of vereenvoudigd om lineair lezen te vergemakkelijken. Sommige symbolen hadden een eenvoudiger en duidelijker visueel patroon en werden vaker gebruikt. Lange tijd verstreken, alleen een set symbolen is overgebleven en gestandaardiseerd. We noemen ze alfabetten. De vermindering van het aantal, vereenvoudiging en standaardisatie vergemakkelijken visuele manipulatie en memorisatie, waardoor de alfabetten de pictogrammen vervangen. Alfabetisch schrift is geschikter om te lezen dan pictografische systemen. We gebruiken het woord ‘leesbaarheid’ om het begrip ‘leesgeschikt’ aan te duiden, dat volgens ons het centrale punt in de evolutie is. de complexe pictogrammen zijn niet gemakkelijk te herkennen, waardoor de leesnauwkeurigheid afneemt. Het beïnvloedt de vloeiendheid van het lezen, omdat er meer tijd wordt besteed aan het fixeren op het ene pictogram voordat het naar het volgende gaat. Complexe symbolen worden weggegooid of vereenvoudigd om lineair lezen te vergemakkelijken. Sommige symbolen hadden een eenvoudiger en duidelijker visueel patroon en werden vaker gebruikt. Lange tijd verstreken, alleen een set symbolen is overgebleven en gestandaardiseerd. We noemen ze alfabetten. De vermindering van het aantal, vereenvoudiging en standaardisatie vergemakkelijken visuele manipulatie en memorisatie, waardoor de alfabetten de pictogrammen vervangen. Alfabetisch schrift is geschikter om te lezen dan pictografische systemen. We gebruiken het woord ‘leesbaarheid’ om het begrip ‘leesgeschikt’ aan te duiden, dat volgens ons het centrale punt in de evolutie is. de complexe pictogrammen zijn niet gemakkelijk te herkennen, waardoor de leesnauwkeurigheid afneemt. Het beïnvloedt de vloeiendheid van het lezen, omdat er meer tijd wordt besteed aan het fixeren op het ene pictogram voordat het naar het volgende gaat. Complexe symbolen worden weggegooid of vereenvoudigd om lineair lezen te vergemakkelijken. Sommige symbolen hadden een eenvoudiger en duidelijker visueel patroon en werden vaker gebruikt. Lange tijd verstreken, alleen een set symbolen is overgebleven en gestandaardiseerd. We noemen ze alfabetten. De vermindering van het aantal, vereenvoudiging en standaardisatie vergemakkelijken visuele manipulatie en memorisatie, waardoor de alfabetten de pictogrammen vervangen. Alfabetisch schrift is geschikter om te lezen dan pictografische systemen. We gebruiken het woord ‘leesbaarheid’ om het begrip ‘leesgeschikt’ aan te duiden, dat volgens ons het centrale punt in de evolutie is. Het beïnvloedt de vloeiendheid van het lezen, omdat er meer tijd wordt besteed aan het fixeren op het ene pictogram voordat het naar het volgende gaat. Complexe symbolen worden weggegooid of vereenvoudigd om lineair lezen te vergemakkelijken. Sommige symbolen hadden een eenvoudiger en duidelijker visueel patroon en werden vaker gebruikt. Lange tijd verstreken, alleen een set symbolen is overgebleven en gestandaardiseerd. We noemen ze alfabetten. De vermindering van het aantal, vereenvoudiging en standaardisatie vergemakkelijken visuele manipulatie en memorisatie, waardoor de alfabetten de pictogrammen vervangen. Alfabetisch schrift is geschikter om te lezen dan pictografische systemen. We gebruiken het woord ‘leesbaarheid’ om het begrip ‘leesgeschikt’ aan te duiden, dat volgens ons het centrale punt in de evolutie is. Het beïnvloedt de vloeiendheid van het lezen, omdat er meer tijd wordt besteed aan het fixeren op het ene pictogram voordat het naar het volgende gaat. Complexe symbolen worden weggegooid of vereenvoudigd om lineair lezen te vergemakkelijken. Sommige symbolen hadden een eenvoudiger en duidelijker visueel patroon en werden vaker gebruikt. Lange tijd verstreken, alleen een set symbolen is overgebleven en gestandaardiseerd. We noemen ze alfabetten. De vermindering van het aantal, vereenvoudiging en standaardisatie vergemakkelijken visuele manipulatie en memorisatie, waardoor de alfabetten de pictogrammen vervangen. Alfabetisch schrift is geschikter om te lezen dan pictografische systemen. We gebruiken het woord ‘leesbaarheid’ om het begrip ‘leesgeschikt’ aan te duiden, dat volgens ons het centrale punt in de evolutie is. Complexe symbolen worden weggegooid of vereenvoudigd om lineair lezen te vergemakkelijken. Sommige symbolen hadden een eenvoudiger en duidelijker visueel patroon en werden vaker gebruikt. Lange tijd verstreken, alleen een set symbolen is overgebleven en gestandaardiseerd. We noemen ze alfabetten. De vermindering van het aantal, vereenvoudiging en standaardisatie vergemakkelijken visuele manipulatie en memorisatie, waardoor de alfabetten de pictogrammen vervangen. Alfabetisch schrift is geschikter om te lezen dan pictografische systemen. We gebruiken het woord ‘leesbaarheid’ om het begrip ‘leesgeschikt’ aan te duiden, dat volgens ons het centrale punt in de evolutie is. Complexe symbolen worden weggegooid of vereenvoudigd om lineair lezen te vergemakkelijken. Sommige symbolen hadden een eenvoudiger en duidelijker visueel patroon en werden vaker gebruikt. Lange tijd verstreken, alleen een set symbolen is overgebleven en gestandaardiseerd. We noemen ze alfabetten. De vermindering van het aantal, vereenvoudiging en standaardisatie vergemakkelijken visuele manipulatie en memorisatie, waardoor de alfabetten de pictogrammen vervangen. Alfabetisch schrift is geschikter om te lezen dan pictografische systemen. We gebruiken het woord ‘leesbaarheid’ om het begrip ‘leesgeschikt’ aan te duiden, dat volgens ons het centrale punt in de evolutie is. vereenvoudiging en standaardisatie vergemakkelijken visuele manipulatie en memorisatie, waardoor de alfabetten de pictogrammen vervangen. Alfabetisch schrift is geschikter om te lezen dan pictografische systemen. We gebruiken het woord ‘leesbaarheid’ om het begrip ‘leesgeschikt’ aan te duiden, dat volgens ons het centrale punt in de evolutie is. vereenvoudiging en standaardisatie vergemakkelijken visuele manipulatie en memorisatie, waardoor de alfabetten de pictogrammen vervangen. Alfabetisch schrift is geschikter om te lezen dan pictografische systemen. We gebruiken het woord ‘leesbaarheid’ om het begrip ‘leesgeschikt’ aan te duiden, dat volgens ons het centrale punt in de evolutie is.

Hoe werkt de leesbaarheid? Wat is dan het mechanisme? In de huidige wereld exploderen teksten. Via internet kan men gemakkelijk teksten van elk onderwerp terugvinden. De reikwijdte van de geschreven wereld is vrijwel onbeperkt. Desalniettemin bestaat tekst nog steeds uit individuele basissymbolen. Analyse kan worden gedaan op de symbolen en de volgorde van symbolen. Door simpelweg de symbolen te analyseren, worden we niet overweldigd door de explosie. Deze symbolen worden gelezen en geschreven door mensen. Ze hebben effect op de mens via de ogen en de hersenen. Het leesbaarheidsprincipe ontstaat tijdens het lezen en werkt vervolgens in denken en schrijven, terwijl visuele informatie wordt opgeslagen en verwerkt in de hersenen. Hoewel leesbare symbolen goed kunnen worden gerangschikt en gemakkelijker te lezen zijn, zijn de visuele patronen zelf niet de reden voor het lezen. Mensen lezen omdat het leesmateriaal de echte wereld weerspiegelt die van belang is voor de lezer. Vooraf is er leesmateriaal aanwezig. Ze moeten het bestaande systeem leren en gebruiken, ongeacht de leesbaarheid ervan, en hebben de neiging om de symbolen te lezen waarmee ze vertrouwd zijn [2]. Teksten met verschillende leesbaarheidsgraden hebben echter verschillende effecten. Leesbaar schrift wordt gemakkelijk gelezen, onthouden, verwerkt door de hersenen en uitgeschreven. Leesbaar schrift maakt diepere indruk op de ogen en werkt effectiever en krachtiger in de hersenen. Er worden meer geschriften met een grotere leesbaarheid gelezen en geproduceerd dan die met minder leesbaarheid. Na verwerking door de hersenen heeft de uitgeschreven tekst de neiging een beter patroon te krijgen dan de gelezen tekst. Dat wil zeggen, leesbare geschriften hebben een grotere kracht om iemand tot schrijven te stimuleren. Als resultaat, de later geproduceerde geschriften zijn meestal beter leesbaar dan de eerdere, waardoor het uiterlijk van het schrift verandert. De leesbaarheid is persoonsafhankelijk. De individuele schrijfveranderingen gaan niet in hetzelfde tempo. Verandering van een schrijfsysteem is het resultaat van wijzigingen die zijn aangebracht door de geschreven werken van alle individuen. Het uiterlijk van een nawisselsysteem wijkt meestal niet helemaal af van het voorwisselsysteem. Deze evolutie is een langdurig proces en kan na generaties merkbaar worden.

Het leesbaarheidsprincipe werkt vanuit individuele symbolen en vervolgens door het hele schrijfsysteem. De herkenbaarheid van symbool/woordvormen, onderlinge differentiatie van symbolen en interdifferentiatie van woorden vormen de basis van de leesbaarheid van een script. Symbolen/woorden zijn elementair. De kracht van een schrift wordt meestal beoordeeld op zijn geheel [3] – alle geschreven werken, het gebied en de mensen die het bestrijkt, alle kennis die het vertegenwoordigt, enz. Het dominante systeem is niet noodzakelijk het meest leesbare. Maar de leesbaarheid zal zijn kracht tonen naarmate het beter leesbare schrijfsysteem sneller groeit. Individuele symbolen/woorden vormen eenheden van het hele systeem en bepalen in feite hoe het hele systeem eruit ziet en het potentieel dat het kan uitbreiden. Leesbare symbolen/woorden kunnen beter worden georganiseerd en verder worden uitgebreid. Leesbaar systeem heeft meer geschreven werken of heeft het potentieel om dat te zijn. Het kan groter worden en dus meer kennis vertegenwoordigen, wat leidt tot succes. Symbolen vormen woorden, zinnen en uiteindelijk een heel systeem. Regels/grammatica ontwikkelt zich voor woordvorming en het samen rangschikken van woorden. Er zijn ook aanbevolen manieren om alinea’s, scriptie en boek op te maken en te schrijven, maar dat zijn geen regels geworden. Deze regels en aanbevelingen impliceren de kenmerken van grotere taaleenheden, waardoor het lezen wordt vergemakkelijkt en de leesbaarheid wordt vergroot van symboolniveau tot zinsdeel, zinsniveau en door het hele systeem. Naarmate de tijd verstrijkt, overheerst/vervangt een beter leesbaar systeem het minder leesbare systeem. zinnen en uiteindelijk een heel systeem. Regels/grammatica ontwikkelt zich voor woordvorming en het samen rangschikken van woorden. Er zijn ook aanbevolen manieren om alinea’s, scriptie en boek op te maken en te schrijven, maar dat zijn geen regels geworden. Deze regels en aanbevelingen impliceren de kenmerken van grotere taaleenheden, waardoor het lezen wordt vergemakkelijkt en de leesbaarheid wordt vergroot van symboolniveau tot zinsdeel, zinsniveau en door het hele systeem. Naarmate de tijd verstrijkt, overheerst/vervangt een beter leesbaar systeem het minder leesbare systeem. zinnen en uiteindelijk een heel systeem. Regels/grammatica ontwikkelt zich voor woordvorming en het samen rangschikken van woorden. Er zijn ook aanbevolen manieren om alinea’s, scriptie en boek op te maken en te schrijven, maar dat zijn geen regels geworden. Deze regels en aanbevelingen impliceren de kenmerken van grotere taaleenheden, waardoor het lezen wordt vergemakkelijkt en de leesbaarheid wordt vergroot van symboolniveau tot zinsdeel, zinsniveau en door het hele systeem. Naarmate de tijd verstrijkt, overheerst/vervangt een beter leesbaar systeem het minder leesbare systeem. vergemakkelijken van het lezen en het uitbreiden van de leesbaarheid van symboolniveau tot zinsdeel, zinsniveaus en door het hele systeem. Naarmate de tijd verstrijkt, overheerst/vervangt een beter leesbaar systeem het minder leesbare systeem. vergemakkelijken van het lezen en het uitbreiden van de leesbaarheid van symboolniveau naar zin, zinsniveau en door het hele systeem. Naarmate de tijd verstrijkt, overheerst/vervangt een beter leesbaar systeem het minder leesbare systeem.

3 De invloed van gesproken taal en praktische factoren

Zonder gesproken taal zou het schrijven beslist anders zijn geëvolueerd dan het is geweest. Het schrijven zelf kan zich alleen ontwikkelen. Maar in werkelijkheid beïnvloedt spraak de evolutie ervan aanzienlijk. Omdat ze met elkaar in verband staan, beïnvloeden schrijven en spraak elkaar [4]. Schrijven en spreken hebben hun eigen kenmerken, leesbaarheid voor schrijven, uitspreekbaarheid en verstaanbaarheid voor spraak. Tijdens hun interactie worden ze door elkaar beïnvloed en proberen ondertussen hun eigen kenmerken te behouden. Vrijwel alle hedendaagse geschriften zijn uitspreekbaar. Dat lijkt een bewijs dat schrijven spraak vertegenwoordigt. Maar vanuit een andere hoek zien we ook dat bijna alle toespraken beschrijfbaar zijn. Het zou zo moeten zijn dat ze vanuit een onafhankelijke oorsprong samenkomen in een hechte associatie, in plaats van dat de een zich aan de ander aanpast. Convergentie is duidelijk in alfabetische systemen, maar niet in pictografische systemen. Nauwere associatie leidt tot grotere onderlinge beïnvloeding. Nauw verbonden spraak en schrijven hebben wederzijdse voordelen, aangezien schrijven meer spreken stimuleert en spraak meer schrijven opwekt. Via associatie werden spraakgeluiden een belangrijke bron van het creëren van nieuwe woorden/uitdrukkingen. Sommige nieuwe symbolen zijn gemaakt of geleend om taalgeluiden weer te geven. Diakritische tekens [5] worden toegevoegd om de geluidswaarde te wijzigen. Deze veranderingen maken het schrijven van spraak beter [6]. Aangezien spraakklanken kunnen worden weergegeven door verschillende geschreven symbolen/woorden/fasen, wordt de leesbaarheid (visuele vormen) van symbolen/woorden/fasen overwogen bij het kiezen van de gewenste symbolen. Tijdens de interacties tussen spraak en schrijven kunnen geluiden de vorming en evolutie van schrijfsystemen beïnvloeden. Maar de laatste bepalende factor voor het succes is de visuele leesbaarheid, geschikt voor verwerking, gemakkelijk te onthouden en te systematiseren. De visuele vorm, in plaats van associatie/interactie met gesproken taal, is de centrale en deterministische in de evolutie van schrijfsystemen. Gesproken taal werkt als een brug tussen betekenis en schrijven. Het staat niet centraal in het evolutieproces. Integendeel, het hecht zich aan zijn schrijfsysteem voor overleving, groei en verspreiding. We veronderstellen dat de schrijfsystemen evolueren naar beter leesbare alfabetische systemen door middel van visuele verfijning, tijdens interacties met spraakklanken. Gesproken taal werkt als een brug tussen betekenis en schrijven. Het staat niet centraal in het evolutieproces. Integendeel, het hecht zich aan zijn schrijfsysteem voor overleving, groei en verspreiding. We veronderstellen dat de schrijfsystemen evolueren naar beter leesbare alfabetische systemen door middel van visuele verfijning, tijdens interacties met spraakklanken. Gesproken taal werkt als een brug tussen betekenis en schrijven. Het staat niet centraal in het evolutieproces. Integendeel, het hecht zich aan zijn schrijfsysteem voor overleving, groei en verspreiding. We veronderstellen dat de schrijfsystemen evolueren naar beter leesbare alfabetische systemen door middel van visuele verfijning, tijdens interacties met spraakklanken.

De evolutie wordt bemoeilijkt door tientallen praktische factoren. Ten eerste is het creëren en verspreiden van schrijven afhankelijk van hulpmiddelen, materialen, media, zoals pen, papier, drukwerk en tegenwoordig computer en internet. Technologische vooruitgang heeft het uiterlijk van schrijven veranderd, evenals de manier waarop schrijven wordt gecreëerd, bestaat en zich verspreidt. Ten tweede, omdat bestaande geschreven werken duurzaam zijn, verzetten ze zich onvermijdelijk tegen de hervorming van het schrijfsysteem of de adoptie van nieuwe scripts, meer geschreven werken, sterkere weerstand. Ten slotte wordt het schrijfsysteem gebruikt door mensen en geassocieerd met dingen in een samenleving. De ontwikkeling van het schrift heeft dus te maken met de mensen en dingen. Het schrijfsysteem wordt geassocieerd met land, religie, onderwijs, economie, recht, wetenschap, cultuur enzovoort. Het verspreidt zich en groeit samen met hen. Schrijfsysteem wordt vaak officieel aangewezen in een land of regio. De veranderingen zijn dus van regelgevende, politieke en zelfs militaire zorgen. Deze factoren, spraak en nog andere factoren bemoeilijken de geschiedenis van het schrijven. Schrijven evolueert mogelijk niet in een rechte lijn. Niettemin zullen in hun complexe ontwikkelingsgeschiedenis schrijfsystemen met een grotere leesbaarheid door meer mensen worden overgenomen en zegevieren. Het is een buitengewone prestatie van schrijven om al deze zaken op te nemen en visueel georganiseerde opstelling aan mensen te presenteren. schrijfsystemen met een grotere leesbaarheid zullen door meer mensen worden aangenomen en zegevieren. Het is een buitengewone prestatie van schrijven om al deze zaken op te nemen en visueel georganiseerde opstelling aan mensen te presenteren. schrijfsystemen met een grotere leesbaarheid zullen door meer mensen worden aangenomen en zegevieren. Het is een buitengewone prestatie van schrijven om al deze zaken op te nemen en visueel georganiseerde opstelling aan mensen te presenteren.

4 Het succes van het Latijnse alfabet en de toekomst van geschreven Engels

Als het heersende alfabet van de huidige wereld, zijn het Latijnse alfabet en zijn systemen een voorbeeld van de leesbaarheid en de associatie met het schrijven van spraak. Het is gebruikt voor het schrijven van talloze gesproken talen en heeft de overhand voor veel van hen, ongeacht welke klanken de talen bezitten. Visueel kenmerk van zijn schrijfsystemen is verantwoordelijk voor de prevalentie ervan.

Niet alleen alfabetische systemen vervingen pictografische systemen, sommige alfabetische systemen hebben andere alfabetische systemen vervangen of overheersen. Verschillende alfabetten zijn hard verbonden met hun gesproken talen. Misschien zullen alle mensen zeggen dat hun respectievelijke alfabet het beste is om hun gesproken talen weer te geven. Op basis van leesbaarheid concurreren hun schrijfsystemen echter om te groeien voor succes boven andere. Latijnse systemen winnen aan kracht in alle alfabetische systemen en vallen andere systemen binnen. De superioriteit van Latijnse systemen is dat ze eenvoudige en duidelijk van elkaar te onderscheiden letters hebben, syllabische combinaties van letters en woorden met geïntegreerde visuele kenmerken. Elke letter is goed gevormd met grote herkenbaarheid. De letters zijn gemakkelijk systematisch te rangschikken. De stijg- en afstammelingen van kleine letters maken lettercombinaties en woorden beter leesbaar. In de meeste gevallen zijn de hoofdletters minder goed leesbaar en zijn ze vervangen door kleine letters, hoewel ze hetzelfde geluid vertegenwoordigen als kleine letters. Bovenaan de Latijnse systemen zit het Engels. De geschiktheid van het Engels om te lezen toont duidelijk aan dat het schrijven zelf in plaats van het vertegenwoordigen van spraak cruciaal is voor een systeem om voordeel te behalen, aangezien de Engelse geschreven werken zich wereldwijd uitbreiden en andere systemen verslaan, in verschillende spraakgemeenschappen. Met de grootste hoeveelheid geschreven werken en een grote leesbaarheid heeft het Engelse schrift zich over de hele wereld verspreid, via onder meer handel, academici, onderwijs, oorlog, kolonisatie en het meest opvallende tegenwoordig – technologische evolutie. de hoofdletters zijn minder goed leesbaar en zijn vervangen door kleine letters, hoewel ze hetzelfde geluid vertegenwoordigen als kleine letters. Bovenaan de Latijnse systemen zit het Engels. De geschiktheid van het Engels om te lezen toont duidelijk aan dat het schrijven zelf in plaats van het vertegenwoordigen van spraak cruciaal is voor een systeem om voordeel te behalen, aangezien de Engelse geschreven werken zich wereldwijd uitbreiden en andere systemen verslaan, in verschillende spraakgemeenschappen. Met de grootste hoeveelheid geschreven werken en een grote leesbaarheid heeft het Engelse schrift zich over de hele wereld verspreid, via onder meer handel, academici, onderwijs, oorlog, kolonisatie en het meest opvallende tegenwoordig – technologische evolutie. de hoofdletters zijn minder goed leesbaar en zijn vervangen door kleine letters, hoewel ze hetzelfde geluid vertegenwoordigen als kleine letters. Bovenaan de Latijnse systemen zit het Engels. De geschiktheid van het Engels om te lezen toont duidelijk aan dat het schrijven zelf in plaats van het vertegenwoordigen van spraak cruciaal is voor een systeem om voordeel te behalen, aangezien de Engelse geschreven werken zich wereldwijd uitbreiden en andere systemen verslaan, in verschillende spraakgemeenschappen. Met de grootste hoeveelheid geschreven werken en een grote leesbaarheid heeft het Engelse schrift zich over de hele wereld verspreid, via onder meer handel, academici, onderwijs, oorlog, kolonisatie en het meest opvallende tegenwoordig – technologische evolutie. De geschiktheid voor lezen toont duidelijk aan dat het schrijven zelf in plaats van spraak te vertegenwoordigen van cruciaal belang is voor een systeem om voordeel te behalen, aangezien de Engelse geschreven werken zich wereldwijd uitbreiden en andere systemen verslaan, in verschillende spraakgemeenschappen. Met de grootste hoeveelheid geschreven werken en een grote leesbaarheid heeft het Engelse schrift zich over de hele wereld verspreid, via onder meer handel, academici, onderwijs, oorlog, kolonisatie en het meest opvallende tegenwoordig – technologische evolutie. De geschiktheid voor lezen toont duidelijk aan dat het schrijven zelf in plaats van spraak te vertegenwoordigen van cruciaal belang is voor een systeem om voordeel te behalen, aangezien de Engelse geschreven werken zich wereldwijd uitbreiden en andere systemen verslaan, in verschillende spraakgemeenschappen. Met de grootste hoeveelheid geschreven werken en een grote leesbaarheid heeft het Engelse schrift zich over de hele wereld verspreid, via onder meer handel, academici, onderwijs, oorlog, kolonisatie en het meest opvallende tegenwoordig – technologische evolutie.

Naast de directe verspreiding van Latijnse systemen, wordt het Latijnse alfabet gebruikt om talen te schrijven die oorspronkelijk in andere (of geen) schriften zijn geschreven, een proces dat romanisering wordt genoemd. Romanisering kan een nieuw op Latijns alfabet gebaseerd systeem creëren. Voor taal die al in een ander schrift is geschreven, beschouwen de meeste mensen het geromaniseerde systeem en het originele systeem echter als dezelfde taal. Dat is misschien te wijten aan de directe weergave van origineel schrijven/spraak. Hoewel het geromaniseerde systeem als de oorspronkelijke taal wordt beschouwd, is de romanisering in feite de uitbreiding van het Latijnse alfabet. De oorspronkelijke taal is geannexeerd in Latijnse systemen. Geromaniseerd systeem brengt mensen dichter bij andere Latijnse systemen. Omdat ze het geromaniseerde systeem kennen, leren mensen gemakkelijk andere Latijnse systemen. Romanisering brengt ook nieuwe woorden in bestaande Latijnse systemen, waarvan de sprekers sommige geromaniseerde woorden als vreemde woorden gebruiken, die in de loop van de tijd in de moedertaal zouden komen. Romanisering gaat door vanwege de leesbaarheid van het geromaniseerde systeem. Terwijl bestaande Latijnse systemen zich verspreiden en groeien, gaat de romanisering verder naar niet-Latijnse systeemregio’s. Het is onwaarschijnlijk dat niet-Latijnse systemen alleen worden overweldigd door geromaniseerde systemen, maar het lijkt erop dat ze zouden worden overweldigd door de algehele uitbreiding van Latijnse systemen.

Als vertegenwoordiger van Latijnse systemen groeit het Engelse schriftsysteem door onder andere kennis te vertegenwoordigen, spraakgeluiden op te nemen en te lenen. De trend van dominantie van het Engels zet zich voort. Geschreven Engels wordt door steeds meer mensen in niet-inheemse regio’s gebruikt en zou uiteindelijk door iedereen worden overgenomen. Door de verspreiding van het geschreven Engels zal ook door meer mensen Engels worden gesproken [7]. Andere schrijfsystemen kunnen worden vervangen, geromaniseerd of naast Engels bestaan.

Geschreven Engels is systematisch. Het heeft 26 letters, vastgestelde regels voor woordvorming en grammatica. Zal het evolueren op fundamenteel niveau, dwz zijn scripts, lexicon of grammatica? Of zal het alleen maar blijven groeien op basis van het huidige systeem en regels? In de nabije toekomst lijkt een radicale verandering onwaarschijnlijk. Engels is een internationale taal geworden. Zonder uitdaging zou de basislook niet veranderen. Het zou eerder groeien op het bestaande systeem wanneer andere talen, culturen en nieuw ontdekte kennis worden vertegenwoordigd. Op de lange termijn is een radicale verandering niet uit te sluiten. Theoretisch kan zijn toekomst worden bestudeerd vanuit zijn visuele functie en wordt beheerst door het leesbaarheidsprincipe. In werkelijkheid is de evolutie nu een mondiaal proces met de deelname van miljarden mensen. Dat is absoluut zeer complex. Het wordt gevormd door geschriften van elk individu.

Share :

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on tumblr